Breadcrumbs

DURERE MUSCULARĂ

Sportul poate provoca durere

Cunoașteți senzația - ați exagerat la sală și acum vă dor mușchii pe care nici nu știați că îi aveți. Durerea musculară este frecventă și poate afecta aproape orice parte a corpului, de la gât și umeri până la gambe și laba piciorului.

CAUZE FRECVENTE ALE DURERILOR MUSCULARE

Nu trebuie să fiți pasionat de sala de sport pentru a avea dureri musculare. Acestea pot fi cauzate de:

  • suprasolicitarea unui mușchi
  • orice tip de activitate fizică cu care nu sunteți obișnuit
  • leziuni musculare
  • tensiune musculară

Leziunile cum ar fi luxațiile sau întinderile pot apărea dacă faceți sport sau dacă faceți exerciții fizice mai mult decât sunteți obișnuit sau în urma unui accident sau a unei căzături.

Dacă aveți dureri musculare în tot corpul și nu vă dați seama care este motivul, ați putea avea o infecție sau o altă boală. Așadar este o idee bună să consultați medicul.

SFATURI PENTRU CALMAREA DURERII MUSCULARE

Iată câteva lucruri pe care le puteți face pentru a calma durerea musculară cauzată de leziuni sau suprasolicitare:

  • Odihniți zona afectată
  • Aplicați gheață pe zona respectivă în primele câteva zile după ce ați suferit leziunea, apoi încălziți zona în cazul în care este încă dureroasă după trei zile
  • Puteți lua un antiinflamator cum ar fi Nurofen                     

Pentru a calma durerea musculară cauzată de sport sau stres:

  • Faceți exerciții de întindere ușoare
  • Evitați pentru o perioadă activitățile foarte solicitante sau cu impact ridicat
  • Utilizați tehnici de relaxare, cum ar fi meditația, pentru a reduce tensiunea
  • Încercați un gel cu antiinflamator pentru calmarea durerii cum ar fi Nurofen Gel

 

PREVENIREA ESTE CEA MAI BUNĂ METODĂ DE A EVITA DUREREA MUSCULARĂ

Iată câteva lucruri simple pe care le puteți face pentru a calma durerea musculară:

  • Faceți o încălzire înainte de sport și relaxați-vă după sport
  • Faceți sport în mod regulat pentru a vă menține mușchii în formă
  • Evitați activitățile sportive atunci când sunteți foarte obosit
  • Asigurați hidratarea
  • Faceți exerciții de întindere din când în când, mai ales dacă lucrați la birou.