Breadcrumbs

DURERE DE SPATE

Cum să calmați durerile lombare

Suferiți de dureri lombare? Simptomele pot varia de la o durere surdă la dureri acute sau spasme musculare în zona lombară, toracică sau cervicală.

La majoritatea persoanelor, vestea bună este că durerea de spate este de obicei temporară. Printr-o gestionare corectă vă veți simți mai bine în câteva zile sau în câteva săptămâni.

Pentru a începe recuperarea, vă prezentăm informații cu privire la cauzele frecvente ale durerilor de spate, modalitățile de calmare a durerilor de spate și sfaturi cu privire la modalitățile de prevenire a leziunilor lombare:

CARE ESTE CAUZA DURERII DE SPATE? 

Section 713 Lifting Illustration

În majoritatea cazurilor, o întindere, o luxație sau un spasm la nivelul mușchilor sau ligamentelor din zona spatelui este probabil cauza durerii. Unele dintre cele mai frecvente cauze ale durerilor de spate sunt:

  • Ridicarea greutăților în mod incorect
  • Întinderea excesivă la ridicare, aplecare sau răsucire
  • Postura incorectă
  • O poziție de somn incorectă sau dormitul pe o saltea deformată
  • Supraponderabilitatea
  • Sarcina
  • Inactivitatea
  • Stresul
  • Fumatul

Există un risc mai mare de a suferi de dureri de spate pe măsură ce înaintați în vârstă - durerile de spate sunt mai frecvente la persoanele între 30 și 50 de ani.

Există de asemenea un risc mai mare de a suferi de dureri de spate dacă nu faceți sport în mod regulat și dacă stați la birou pe perioade lungi de timp. Însă uneori suferiți de dureri de spate pentru că ați făcut prea mult sport!

Totul ține de păstrarea echilibrului.

CUM PUTEȚI CALMA DUREREA DE SPATE?

Când aveți dureri de spate, ar putea fi tentant să vă întindeți în pat și să rămâneți acolo. Însă există câteva lucruri simple pe care le puteți face în primele 2-3 zile pentru a calma durerea de spate și a accelera recuperarea:

  • Auto-îngrijirea: aplicați gheață pe spate timp de 20 de minute la intervale de 1-2 ore. În primele zile evitați menținerea spatelui cald, alcoolul și masajul (deși este plăcut). Acest lucru va duce la inflamarea și umflarea țesuturilor.
  • Rămâneți activ: evitați activitățile inutile - însă continuați mișcările ușoare dacă puteți și întindeți mușchii în mod regulat. Exercițiile pentru durerile lombare pot constitui o metodă eficientă de accelerare a vindecării. Dacă aveți nelămuriri, consultați un fizioterapeut care vă poate arăta exerciții de întindere și de întărire a mușchilor spatelui care pot contribui la recuperare.
  • Rămâneți în mișcare: evitați să stați într-o singură poziție (de ex. să stați în fața calculatorului, la televizor sau întins în pat) mai mult de 20-30 de minute consecutiv. Cu cât mai repede vă veți putea mișca normal, cu atât mai repede va dispărea durerea de spate.
  • Controlați durerea: administrarea unui antiinflamator, cum este Nurofen, vă poate ajuta să rămâneți activ prin calmarea temporară a inflamațiilor și a durerilor de spate ușoare până la moderate. Dacă aveți peste 65 de ani, luați alte medicamente, sunteți însărcinată sau alăptați, consultați medicul înainte de administrare.
  • Păstrați o atitudine pozitivă: dacă durerea de spate vă face să vă simțiți frustrat sau iritat, încercați să nu o lăsați să vă controleze. Practicarea unor tehnici simple de relaxare și respirație vă poate ajuta să treceți peste durerea de spate.

Consultați medicul dacă durerea de spate nu se reduce în timp sau dacă prezentați orice alte simptome îngrijorătoare (de exemplu febră, dificultăți la urinare, slăbiciune, amorțeală sau înțepături ale picioarelor).

SFATURI PENTRU GESTIONAREA DURERII DE SPATE

Există câteva lucruri pe care le puteți face pentru a reduce riscul leziunilor lombare:

  • Ridicați corect și evitați obiectele grele: folosiți picioarele, nu spatele
  • Nu stați aplecat în poziția șezut sau în picioare
  • Păstrați o postură corectă atunci când conduceți sau stați la birou
  • Faceți sport în mod regulat și controlați-vă greutatea
  • Renunțați la fumat
  • Purtați încălțăminte confortabilă, cu toc jos
  • Dormiți pe o parte pentru a minimiza orice curbare a coloanei și folosiți o saltea fermă

Categorii