Majoritatea durerilor de cap sunt provocate de tensionarea mușchilor de la nivelul capului și gâtului

Înțelegerea durerii Adulți

Publicat 17.oct..2016

schimbată 17.oct..2016

IMPRIMARE
Home3_900X457_V2

Cei mai mulți dintre noi știu ce este o durere de cap. De fapt, 8 din 10 persoane au dureri de cap din când în când. Puteți atribui durerea de cap zilelor lungi petrecute în fața calculatorului, faptului că săriți peste mese sau că nu dormiți suficient.

Însă aceste aspecte nu explică exact care este sursa durerii - provine din zona capului sau există și alți factori?

Determinarea cu exactitate a sursei durerii

Când aveți o durere de cap sunteți tentat să credeți că durerea provine din zona frunții sau că are legătură cu creierul. Cu toate acestea, în mod surprinzător, sursa durerii ar putea fi reprezentată de mușchii din zona gâtului și a capului. Totuși, cum poate un mușchi din zona gâtului să provoace o durere de cap? 

Totul se datorează unui tip de durere denumită durere radiantă. Durerea radiantă este resimțită atunci când creierul confundă zona din care provin semnalele de durere.

Pentru că toate părțile corpului se află în legătură, creierul are dificultăți în a stabili cu exactitate care este sursa durerii. Așadar, atunci când vă dor mușchii din zona gâtului și a capului, resimțiți durerea ca o durere de cap. Având în vedere că există peste 20 de mușchi în zona gâtului și a capului, există o probabilitate mare pentru apariția durerilor de cap.

Sursa durerii în cazul durerilor de cap comune

Cea mai frecventă durere de cap este resimțită ca o bandă dureroasă înfășurată în jurul frunții. Cu toate acestea, este cunoscut faptul că această durere este probabil provocată de un mușchi din zona gâtului sau a capului.

Cauza ar putea fi faptul că mușchii din zona gâtului sunt tensionați și încordați. Când se întâmplă acest lucru, se dezvoltă noduri musculare dureroase. Aceste noduri musculare tensionate transmit semnale de durere către creier. Semnalele de durere de la aceste noduri musculare provoacă o durere resimțită ca o presiune sub forma unei benzi în jurul capului.

Cum puteți gestiona durerea de cap

Există multe lucruri pe care le puteți face pentru a calma mușchii dureroși din zona gâtului și a capului.

Calmarea stresului: Dacă sunteți ocupat sau vă simțiți obosit, tehnicile de relaxare cum ar fi meditația sau exercițiile simple de respirație pot contribui la reducerea stresului și a tensiunii musculare. Contribuie de asemenea la menținerea unui bun echilibru între activitatea profesională și viața personală. Timpul petrecut cu prietenii sau somnul pe perioade scurte pot readuce la normal nivelul de stres. 

Masaj: Data viitoare când aveți o durere de cap sâcâitoare, soluția poate fi la îndemână. Încercați un masaj ușor pentru a calma și a relaxa mușchii din zona capului și gâtului. Masajul duce de asemenea la creșterea nivelului de endorfine - calmantele naturale ale organismului care contribuie de asemenea la intensificarea stării de bine.

Medicamente pentru calmarea durerii: Dacă vă faceți griji că durerea de cap vă poate încetini activitățile, antiinflamatoarele pot asigura o calmare eficientă a durerii. Pentru o calmare rapidă a durerii, încercați Nurofen Express Forte 400 mg capsule moi care acționează direct asupra sursei durerii de cap.  

IMPRIMARE